Меню сайту |
|
 |
Категорії розділу |
|
 |
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
 |
|
Пошуково-дослідницькі підходи у вивченні зарубіжної літератури
Процес соціалізації особистості ґрунтується на формуванні аналітичних та креативних здібностей учнів. Тому особливої ваги набуває сьогодні пошуково – дослідницький метод навчання, до якого я часто звертаюся на уроках зарубіжної літератури.
Учням 6 класу пропоную завдання: прочитавши хоку Мацуа Басьо, знайти і охарактеризувати образи-символи, що повторюються у ряді віршів. Наприклад, ворон – символ самотності, квіт сакури – символ оновлення, радості життя і т.п.
Пошуково-дослідницька робота лежить і в основі підготовки та проведення уроку за технологією web-квест. Так, готуючи урок у 10 класі «Поль Верлен. Імпресіонізм у поезії», даю такі завдання:
І група – аналітиків – познайомитися із біографією Поля Верлена; опрацювавши джерела, вказані вчителем, та обрані самостійно, проаналізувати слова А. Франса ( "Не можна застосовувати до цього поета (П. Верлена) те ж мірило, яке застосовують до людей розсудливих. Він має права, яких у нас немає, оскільки він стоїть незрівнянно вище і, разом із тим, незрівнянно нижче за нас. Це несвідома істота, і це такий поет, який зустрічається раз на століття") відносно біографії поета, довести їх справедливість чи спростувати.
ІІ група - соціологи - дослідити популярність та вплив поезії П. Верлена на слухачів (за вказаними Інтернет-ресурсами); провести власне анкетування та зробити висновок.
ІІІ – творча група – створити відеоролик на вірш П. Верлена, самостійно підібравши музику та зображення.
ІV - 2 група аналітиків - Провести співставлення рис імпресіонізму у віршах Верлена, живописі та музиці імпресіоністів.
Використовуючи інформаційні ресурси мережі Інтернет, учні проводять пошуково- дослідницьку роботу, результати якої представляють на уроці.
Вважаю, що впровадження пошуково-дослідницького методу передбачає активне використання проектної технології.
Теми проектів дітям не нав’язую. Даю можливість визначитися самостійно, виходячи із списку літератури, запланованого навчальною програмою, або обрати одну із тем, запропонованих учителем. Мої учні із задоволенням працюють над створенням презентацій, які передбачають пошук та опрацювання певної кількості додаткових джерел інформації. Їхніми зусиллями були створені презентації до уроків за біографією та творчістю М.Ю. Лермонтова, Дж. Свіфта, Г. Гейне, Дж. Кітса, Е. Золя та ін..
Дослідницький характер мають такі завдання, як самостійний аналіз ліричного твору ( наприклад, 1-2 сонетів А. Міцкевича у 9 класі, віршів П. Верлена та А. Рембо у 10 класі, поезій Ф. Г. Лорки та Г. Аполлінера в 11 класі); порівняльний аналіз різних точок зору на один і той же твір чи творчість одного і того ж письменника чи поета (наприклад, полярні точки зору щодо поезії Ш. Бодлера); співставлення літературного твору з екранізацією чи театральною виставою ( наприклад, роман М. Булгакова «Майстер і Маргарита» та його екранізація; трагедія «Фауст» .Й. В. Гете та її творче осмислення у постановці театру Б. Любимова); написання творчих робіт дослідницького характеру ( наприклад, «Риси натуралізму у романі Е. Золя «Кар’єра Ругонів», «Україна у творах Р.М. Рільке» та ін..).
Підготовка дитини до дослідницької діяльності, навчання її вмінь та навичок дослідницького пошуку сприяє подальшій її адаптації у суспільному просторі.
|
Категорія: Мої статті | Додав: Tatyana (2015-12-06)
|
Переглядів: 798 |
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Вхід на сайт |
|
 |
Пошук |
|
 |
|